روش های کنترل بار فرکانس در ریزشبکه مبتنی برالگوریتم های بهینه سازی و سیستم فازی در خودروهای برقی
کد مقاله : 1159-NAEC
نویسندگان
هادی مهدوی *، داور میرعباسی، غلامرضا آقاجانی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
چکیده مقاله
امروزه با توجه به افزایش قیمت سوخت های فسیلی و کاهش منابع آنها از یک سو و اهمیت آلودگی محیط زیست از سوی دیگر، استفاده از خودروهای برقی افزایش یافته است. شارژ خودروهای الکتریکی بارهای جدیدی را بر سیستم های قدرت تحمیل کرده است. این بارهای جدید و عمده همراه با مقررات زدایی سیستم های قدرت که عدم قطعیت های جدیدی را به شبکه وارد می کند، چالش های جدیدی را برای کنترل فرکانس و پایداری سیستم های قدرت ایجاد کرده است. استفاده از خودروهای برقی به عنوان باتری های متحرک در سیستم های قدرت بدون تنظیم یکی از راه های مقابله با این مشکل است. در این روش شارژ خودروهای برقی کنترل می شود. بنابراین، تکنیک‌ها، الگوریتم‌ها و کنترل‌کننده‌های مختلفی برای اطمینان از کنترل فرکانس بار مؤثر و حفظ یک سیستم قدرت پایدار در ریزشبکه‌ها معرفی شده‌اند. هدف این روش ها اطمینان از پایداری فرکانس سیستم و در محدوده قابل قبول است، به ویژه زمانی که با تغییر تقاضای بار و سایر عوامل مواجه می شوید. برهمین اساس در این مقاله یک مطالعه مقایسه ای براساس الگوریتم های بهینه سازی و سیستم فازی جهت تنظیم فرکانس در یک ریزشبکه چند-حاملی استفاده شده است.
کلیدواژه ها
کنترل بار فرکانس، ریزشبکه، سیستم فازی، الگوریتم بهینه سازی، خودروهای برقی.
وضعیت: پذیرفته شده